söndag 22 mars 2009

Nää vilken resa

Drog i väg på kryssning igen med älskling och svärmor igår morse.
Morgonen började med en massa stress som vanligt, det ska packas och det måste köpas innan man ska åka, ja ni vet hur det är:)
Iväg till bussen någon gång vid elva tiden. Bussresan hade precis startat när jag började leta efter min kära ipod som jag inte klarar mig utan en hel bussresa till stockholm. Hmm älsklingen har lagt den i fel väska, ja jag surar i hop och sitter tyst ända fram till Stavsjö där vi stannade för lite lunch.
Ja där fortsatte det fortfarande sur som jag var satt jag och klaga på att korven smaka konstigt, moset var för varmt, oj vad trevlig denna resa skulle bli kände älskling och svärmor.
Lilla jag då inhandlar en expressen till bussen, jag fick ju något att under hålla mig med, en ca 15 minuter i alla fall:) Men sen då? Det är ju liksom två timmar kvar till stockholm, ja jag pillade älskling i öronen så hon blev arg och jag surade. Somnade typ 20 minuter innan vi kom till terminalen.
Väl ombord i alla fall blir jag på lite bättre humör. Blev att göra sig i ordning, snacka skit och lyssna på musik på mini högtalaren till ipoden.
Satt lite senare helt lugnt tittade på robinson och åt en sallad när det helt plötsligt vart en jävla smäll, Åhh nej högtalarna till ipoden exploderade. Vilken smäll:) Smällen gjorde att kylen, hårfönen och väggutaget pajade. Attans men ner till reception och klaga lite så kanske det löser sig:)
M ringer efter ett litet tag, hon satt hos oss och pratade med L tydligen, blev lite små irreterad över att hon inte frågade först men men. Älsklingen min kommer tydligen inte ihåg att L varit hos oss tidigare men jag hävdade att L varit det, Älskling minns fortfarande inte, nu jävlar lackar jag ännu en gång ur på min älsklings jäääätte dåliga minne.
Nää Eleonore skärp dig nu va! Upp med humöret vi ska ju ut och lyssna på scotts och haaks ju! Ja ja får upp humöret ett par tmmar till ialla fall:) Ända tills jag stupar i säng någon gång mellan två och halv tre.

Ja söndagen då? Den flyter på humöret är på topp idag ialla fall. När det väl börjar bli dax för avgång kilar vi upp till hytten packar grejer och får tag i en hiss, väldigt fort denna gång:) Men ajdå vi skulle till paln fem och var på sju, men på något höger och vänster hamnar vi på nionde våningen. Nu kommer djävulen i mig ännu en gång fram och jag tappar humöret på älsklingen ännu en gång. Det var ju inte hennes fel att vi steg av på fel plan! Skit samma ner och ut kommer vi i alla fall, på bussen får jag dras med en halv full älskling och en ännu fullare svärmor. Det var bara på med ipoden och slå dövörat till:)
Nog om den resan jag hade trevligt ändå trots mitt otroligt taskiga humör!!

3 kommentarer:

  1. Jösses, det låter som man inte skall ut och resa med dig.

    SvaraRadera
  2. Jodå men man ska se till att inget blir fel redan från början:)

    SvaraRadera
  3. Haha kan bara se mig Noppan lacka ur en gång i timmen på båten framför mig!

    Haha

    SvaraRadera