söndag 31 januari 2010

Ny dator:)


Min dator gav upp sitt liv igår. Själva grejen man sätter laddaren i har varit glapp ett tag, men igår gav den upp helt:( Man kan säkert laga den men då jag köpt den av en privat person på blocket så finns det ju inge försäkringar eller så. Och lämna in datorn och låta dem fixa den hade nog gått på lika mycket som jag köpte skiten för.... Så nej det vart att införskaffa sig en ny:) Åkte först till elgiganten för dem hade en kampanj på en dator där, men den var tvär slut. sen kolla vi på en på onoff, jaha då var den oxå slut. Dem kanske skulle få hem den till nästa vecka, och då hade min älskling hunnit bli förbannad många ggr då jag hade stulit hennes hela tiden.....och Älskling är ju då helt inne i sitt cafe world så våga röra hennes dator för länge:)Men det vart en dator till slut:)Med hjälp av C som då är lite mer kunnig på datorer, än jag som fattar nada, blev det till slut en En Acer med 15,6" skärm, 4gB internminne och bla bla bla i...jag är då inte så haj på datorer men jag är hel nöjd det lilla jag grejat med den.
Nu återstår bara att hitta tillbaka till alla de sider och bloggar jag sparade under favoriter i den andra, men det löser sig.

Ja helgen då vad hände då?
Fredagen blev först ganska slapp efter jobbet, vid elva bestämde vi med suzz att dra ner till City bowlingen och ta ett par kalla. Vid två hugget trillade vi hemåt, mycket trevlig kväll träffade H och A som jag inte sett på as länge:)
Lördagen vart det en sväng på stan sen en fika på med eller utan med C. Sen vart det att kolla datorn,som dog mitt i allt i hop. Efter det bar det av till Maxi för att handla lite kattmat och mat till oss osv. senare på kvällen gjorde vi hemmagjord pizza och C var här ochkolla på man in black 2.
Och idag har här städats tvättats och varit och skaffat en ny dator:)
Så för att summera helgen föra alla som inte riktigt hängde med så har den varit kanon, lugn även fast det vart ett par kalla på fredagen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar