söndag 24 januari 2010

Söndag= vilodag

Ja dem säger det i alla fall, men tydligen inte här. Idag har jag dragit ett varv med Timons blå fiende (dammsugaren) och håller samtidigt på att tvätta och dona här hemma.
Och snart är det dax att fixa mat för lilla mig!Fast äta måste man ju göra alla dagar, även söndagar!
Fast alltid kommer denna ständiga fråga vad ska man äta då? Lika dant varje dag ibland kan jag till och med bli tokig när Älsklingen ringer mig på jobbet och frågar vad vi ska äta. Men för tusan använd fantasin och överraska mig nån gång.... jag menar kolla frysen du som ändå är hemma, åtminstone förre mig.
Men idag är det min tur att fundera lite på mat*suck*

I morgon är det då dax att jobba igen, helgerna gå lite för fort liksom.
Det ända positiva med just denna måndag är väl att det är löning då:) Eller ja jo pengar kommer in och pengar försvinner*suck*
Plus att jag höll på att tippa baklänges när älsklingen gav mig räkningen från radiotjänst (tvtjoflöjten ni vet) över två tusen spänn!!!
Ärligt talat här står man och betalar på boxer och allt skit man måste ha för att kunna se en det ena en det andra, eller för att få lite tv överhuvudtaget. Sen har dem mage och begära tvlicens oxå.

Nej nu ska jag kolla om vi har grejer hemma till korvstroganoff och ris!

Vi hörs allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar