tisdag 19 januari 2010

Måste ju testa i alla fall

Fick lite att fundera på här borta, eller svaret är ganska givet ändå. Testa måste vi göra!

Det är nämligen så att Älsklingen har en katt kvar hos sina föräldrar, den andra har vi ju fått hit som de flesta nog hört. Han flyttade hit i Juli då han opererades för blodöra och fick ha krage. Då han inte fixade att vara ute själv fick han helt enkelt följa med svärmor och svärfar hit och här blev han kvar den lille rackarn:)
Ja nu till saken, det är alltså en kisse kvar som är älsklings ute hos svärmor och svärfar. Hos svärmor och svärfar får inga kissar vara inne förutom lite grann i bland. Men nu har även Sambo (Älsklings andra kisse) åkt på blodöra på båda öronen plus att han inte fixar kylan särskilt bra! Och snart drar svärmor och svärfar på resa vilket kommer betyda att kissarna inte kommer få vara inne alls...Grannarna kommer ju titta till dem men det blir ingen ingång för dem.
Så nu är ju frågan om det lilla livet ska få flytta hem till oss? Okej det kanske blir trångt och det kommer bli lite mer kostnad på katterna, men jag vill ju inte att han ska gå och själv dö direkt. Så testa måste vi ju göra, att ta hit honom alltså. Men vad gör man om han inte trivs då? Eller om inte de andra kissarna fixar det?
Tiger min bjässe man kommer väl bli tokig, för det kommer innebär ännu mindre tid åt honom. Vi har ju redan en som tar all uppmärksamhet här hemma och jämnt och ständigt ska stå i centrum. Nämligen Älsklingens första kisse som flyttat hit.
Ibland blir jag nästan tokig på katt fan, inte får man sova ifred och inte hinner man innanför dörra ibland förrän han ska ha all uppmärksamhet.
Visst jag säger inte det jag älskar dem små liven det gör jag absolut. Men hur ska tiden räcka till alla katter? Älsklingen kan du kanske svara på det?
Jag säger inte att jag inte vill testa att ta hit honom för det vill jag verkligen!
Trodde inte det skulle bli fler katter efter att min lilla Lumbert kille gick bort. Men nu kanske det till och med blir två till! Fixar vi det?

Folk tror nog säkert jag är tokig som funderar över en katt, låter nästan som om jag funderar på att skaffa barn:) Men det kommer det med eller så har jag redan funderingar på det vem vet?:)
Men men vi får se vad som händer helt enkelt! Fundera måste man få göra. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar