torsdag 21 maj 2009

Drömmen

Har inte sovit så vidare bra i natt.
Har en dröm som jag haft till och från nu under ett och ett halvt år, det värsta med den är att den är exakt så tydlig som jag minns det.
Drömmen handlar om dagen då vi fick det tunga beskedet att min pappa gått bort:(
Hela drömmen utspelar sig från det att jag fick samtalet om att en olycka skett och jag skulle bli hämtad om en stund.
Ringer till min kära sambo och säger att det hänt en olycka och att jag inte visste mer än så men att jag förmodligen inte skulle vara hemma till hon kom hem.
Resan ut mot min mamma var svår, mamma sa att pappa förmodligen var död.
När vi åkte föbi platsen där han hittades blev mamma helt tokig och skulle ur bilen, men då jag kände att jag inte orkade följa med var det bara att köra hem mig till mina föräldrars hus, sedan skujtsa tillbaka mamma som var helt hysterisk.
Minns att grannen till mina föräldrar satt hos mig ett bra tag tills mina fastrar och min kusin kom.
Under tiden fick jag en drös med samtal jag knappt svarde på, jag svarde på min brors som sa att pappa var döds förklard och att min syster från stockholm var på väg. Sedan tog jag emot ett samtal från sambon som frågade vad som hänt.
När jag sa att min pappa var död fick jag ett skämtar du med mig tillbaka som svar.
Förbannad som få skriker jag tillbaka att det är väl för helvete inget jag skulle skämta om.
Två personer till som ringde under den kvällen fick samma utskällning när dem gav samma svar när dem fått veta vad som hänt.
Jag förstår i dagens läge deras reaktion på det hela men just då vart jag bara skit förbannad.
Kvällen bestod av mycket tankar och en hel del samtal med de nära och kära som samlats i huset under kvällens gång.
Den natten sov ingen särskilt många timmar, jag som sov i mina föräldrars rum på min pappas sida av dubbelsängen vart väckt så fort jag slumrat till av min mamma som satt på sängkanten grät och kollade ut mot platsen där min pappa hittades. Platsen ser man tydligt från deras sovrums fönster.
Dagen där på hämtades jag av sambo för att kunna åka hem duscha för att sedan vänta på samtal från mamma, ännu en tuff dag stod att vänta det var nämligen dax för besök på bårhuset.

Ja drömmen finns där och kommer förmodligen finnas där, hur länge eller föralltid det åter står att se.
Jag vaknar alltid vid samma tillfälle nämligen när begravningcermonin skall börja och Sonja Aldens låt till en ängel strömmar ut genom högtalarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar