torsdag 16 april 2009

Väckt av telefonen


Allt mellan tjugo i nio och kvart i nio ringde den där sabla telefonen, var något nr jag inte kände igen. Oftast brukar det betyda att något har hänt eller så är det jävla telefon försäljare, nu var det inget utav det. Nej istället var det en virrig tant som ringt fel!


Samtalet:

-Ja det är Eleonore

-ä..ä..är det Lisa jag pratar med?

-Nej då har du ringt fel.

-Är det inte Lisa jag pratar med då?

- Nej det gör du inte du har ringt fel.

- Jasså har jag ringt fel? Det var inte meningen


Hinner typ lägga ifrån mig telefon och lagt mig till rätta så ringer det igen*suck*

Denna gången svarar vi med ett Mmmm

Ännu en gång den virriga tanten

-Är det Lisa jag pratar med?

- Nej då har du ringt fel

-Jaha ja

sen hörs ett klick, hon la på. Ja ja vi gör ett nytt försök med att sov, men först kissa. Så långt hann vi inte nej....För tro det eller ej telefonen ringer ännu en gång!!

-Ja det är Eleonore

- Nej nu har jag ringt fel. Sen ett klick.

Men sen ringde det inte mer, antar att hon hittade rätt nr eller så ringer hon väl fortfarande land och rike runt och letar efter Lisa.

Så kom ihåg skriv tydligt när ni ska ge en gamal människa ett telefonnr och byt inte nr!

Hjälper nu inte det får ni helt enkelt skaffa en sådan där jätte fin maskin med bilder på. Ni vet en sån där jätte fenurlig sak. Man kopplar helt enkelt in den i telefon sen programerar man in nr, sen sätter man ett fotot på knappen så personen lätt kan trycka på bilden av personen dem ringer till. Mycket enkelt jag ska ge en till min mormor:) Men då får jag sätta min bild på syrrans knapp och hon sin bild på min, för mormor har en förmåga att ringa mig och sen tror att det är min syster hon pratar med och sen tvärtom!

1 kommentar:

  1. Haha, så underbart att vakna av=) Hoppas hon inte ringer igen då=)kram Lovisa

    SvaraRadera