tisdag 14 april 2009

Städ och första dagen på jobbet för älskling

Som sagt älsklingen gjorde sin första dag på det nya jobbet idag! Känns bra att det änligen blivit en tjänst här i närheten. Håller tummarna för att det går bra så hon blir kvar!

Ja som många märkt har vi tillbringat hela påsk helgen i närkesberg (knutstorp) hos A:s päron.
Skulle fixat bromsarna på bilen men hade inte rätt verktyg så det får helt enkelt vänta till helgen som kommer, då hinner vi nog få hem däcken med. A beställde nya däck till bilen men dem hann inte riktigt fram till förra helgen.
Sen måste vi ju ändå ut i helgen inte bara pga däcken och bromsarna, utan vi ska visst ta med oss husvagnen och sen ska vi ju begrava kissen. Var och hämta den lilla lilla urnan idag!
Så det blir vad vi ska pyssla med under helgen.
Sen vet man inte om det blir en liten sväng på 4-hjulingen under helgen med. Hittade en alldeles ensam och övergiven 4-hjuling i helgen som jag bara var tvungen att testa:) Skämt och sido A:s pappa har en 4-hjuling och den testade jag förra helgen, hade riktigt kul körde runt som en liten fartdåre:) Jag menar vad ska man annars hitta på mitt ute i buschen? Ja jo jag tvättade ju bilar i och för sig men jag kan ju inte tvätta bilar varje helg!

Har hunnit varit duktig både igår och idag faktiskt. Igår putsade A fönster jag strök gardiner så nu har vi byt gardiner både i sovrummet och gästrummet! Idag tog jag ett varv med Tigers största fiende dammonstret och A torkde golv, så någon nytta har vi allt gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar