lördag 20 februari 2010

Vill inte ha mer!!

Nu får det väl vara nog?? Jädra snö!! Vaknade till här vid tolv hugget idag, gick på toa sen tog jag svängen förbi gästrummet för att kolla Tiger.
Gästrummet är det ända rummet som inte har några persienner, och gissa om man blev lycklig när man kollade ut och såg vilket skit väder det var ute!
Men men det var bara att duscha göra sig i ordning och gå ut på stan för att fixa lite ärenden.
Bland annat var vi ju tvungena att gå till clas ohlson för att införskaffa oss en hårtrimmer.
Måste ju raka Tiger. Och nej vi försöker inte skaffa en naken katt. Tiger har nämligen fått en böld på ryggen som varar lite.
Pratade med vetrinären igår han sa att det var ingen fara, bölden kan ha uppkommit då han slagits eller lekt med någon annan katt, eller så har han ett hårstrå som växer inåt. Eller så kunde han blivit stucken av en geting eller något, vilket jag inte tror då det inte finns getingar nu och så länge har han inte haft bölden.
Så det ända vi kunde göra för honom var att raka lite grann runt bölden och badda med lite jodo pax eller alsolsprit.
Sen har vi ju en svart liten fan som tuggat på sin päls så det blivit stora tovor i pälsen, så det är bara att raka honom lite med! Och som om det inte var nog med det bengeten Elvis har blivit förkyld så han nös på mig i natt tills jag tröttnade och puttade i väg honom till Angelica:) Helt underbart att ha katter i bland!!
Snart kanske det bara inte är katterna som snorar:)

Har även varit och fixat min förlovningsring med, så på lördag har dem öppnat den och lagt på lite på den. Fick gå upp två storlekar vad jag fattade det som! Shit vilken tjockis jag blivit:)
Men det vart billigare att lämna den på guldhjärtat än på guldfynd.
Guldfynd skulle ha 1995:- för att skicka den till deras guldsmed så han fick göra ordning den. Guldhjärtat skulle ha 400:- för att fixa den men då har dem egen guldsmed.
Så det var taget i alla fall så snart kan jag ha ringen på fingret och inte i halsbandet:)

Igår var vi nere på city bowling och tog ett par kalla med Johanna, Madde och Suzz. Riktigt trevligt även om jag var fruktansvärt trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar