måndag 21 december 2009

3 dagar kvar till jul


Tiden går fort det är nedräkning för fullt här borta:)
Tre dagar kvar till julafton och sex dagar kvar till kryssningen med snuttan! Och sist men inte minst det är två dagar kvar att jobba denna vecka.

Mycket att göra på jobbet just nu kände det i huvudet idag när jag kom hem. Dels har det varit mycket folk plus att man samtidigt ska hinna med att inventera hela affären plus lagret. Så det ska bli skönt att få lite jul ledigt snart:)
Fast det kommer ändå bli ett jädra farande julafton och juldagen och annandagen ändå!

Julafton ska vi fira först hos min bror och hans familj med lite mat och kalle anka. (För här ska vi då fan inte se något Anna Ankas jul inte) Sedan kommer det bära av till Åsbro till älsklings moster och hennes karl, älskling ska för ovanlighetens skull vara nykter i alla fall hos hennes moster. Annars tar vi oss inte därifrån vilket vi knappt gjorde förra året!! För i Åsbro finns det liksom inget som heter taxi en julafton!!
Efter Åsbro blir det Knutstorp till älsklingens päron. Där vi stannar över natten.

Juldagen ska vi dela ut lite julklappar vilket dem alltid gör i Angelicas familj då vi alltid kommer hem så sent från Åsbro. Sen blir det nog lite mat sen måste vi hem för att packa upp och packa om:) Visst låter det spännande?
Den 26:e drar vi ju nämligen på kryssning, vet inte vad jag jag ska ha på mig vare sig på jul på kryssningen eller nyår, men något blir det då jag inte tänkt gå naken direkt:)
Så kommer julhelgen se ut i alla fall för oss... Lite stress som vanligt, men det är bara tre arbetsdagar veckan därpå:) Någon gång ska jag allt hinna med att hämta nya krafter!!

Nej nu ska jag kolla tv en stund

God jul på er alla där ute!! Ha en riktigt trevlig julhelg nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar