torsdag 25 juni 2009

Vackert väder

Vaknade till vid 8 tiden i morse utav solen och att det var sådär lagom varmt i sovrummet. Härligt med lite värme, funderar på om man ska leta sig ner till stranden i helgen och kanske ta sig ett dopp med, beror på hur skönt det är i vattnet:) Jag menar det är så svårt att kom i om det är för kallt, men åh andra sidan är det alltid jag som doppar mig först. Detta kan bero på att när jag har vatten till halsen så har alla andra det till naveln typ:)

Har fått ett nytt jobb nere på mossens godis kiosk (bakom brandstationen vid dagiset). Går helt suveränt trivs som fisken i vattnet där borta, är ju lite annorlund mot att jobba som servetris. Det innebär bla att jag inte stressar halvt ihjäl mig, plus att nu slipper jag pendla med. Eller tjata på Johanna och älskling om skjuts:) Men dem har varit helt underbara och ställt upp på mig medan jag var tvungen att pendla. Tack så jätte jätte mycket och puss på er!
Har bara jobbat två dagar, men tycker redan det känns mycket bättre där än borta på medevi. Medevi hade jag lite svårt för redan från första början då det var svårt att ta sig dit, ganska långa arbetspass plus en massa annat. Ville ju knappt gå till jobbet ibland nu känner jag inte så utan nu är det mer gud vad skönt med nära till jobbet, jag behöver inte stressa jag kan sätta mig ner käk lite i lugn och ro och jag jobbar inte 12-14 timmar:) Sen börjar det här jobbet så bra för jag jobbar en och en halv vecka sen har jag semester i två veckor! Det kallar jag planera det:) Fick semester pga att chefen har två firmor till som han måste styra upp och väljer då att stänga kiosken dessa två veckor.

Annars händer det väl inte så mycket ska ut med Johanna en på lördag vet inte vart det bär av men det märker vi:) Får se om älskling vill följa med, hon ska ju på firmafest i morgon skulle ut och åka båt (kung sverker) får se hur slirig hon är under fötterna när hon kommer hem:) Midsommar helgen var hon bra på arslet när hon kom hem, lite svårt att förstå vad hon sa men då hon ändå sa om samma mening typ fem ggr fattade man till slut i alla fall:) Eller man kund klura ut vad hon menade då! Jaja vi får helt enkelt se om båten kantrar den här gång med eller om den klarar sig från det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar