onsdag 10 juni 2009

Urinvägsinfektion!

Började jobba vid 10 idag kl 18 sa det stop eller magen och ryggen sa stop.
Hade fatservering och började känna efter sist fatet att rygen knäckte till lite, jaja skitsamma tänkte jag och fortsatte trots att smärtan spreds från ryggen till magen.
Vi sex tiden hade jag en sådan sju jävlans värk strax under naveln ända ut i ryggen, så det var bara för älsklingen att sätta sig i bilen och köra mig till akuten.
Där vart det urin prov, temp och blod prov. Till slut kom svaret urinvägsinfektion! Har aldrig i hela mitt liv haft så ont av en urinvägsinfektion. Sen gjorde dem ultra ljud av urinblåsan, då kom dem fram till att jag hade 2 dl urin kvar i blåsan. Konstigt jag var inte kissnödig och jag hade ju kissat ganska nyligen! Fick pencellin i fem dagar plus att jag måste ringa distriktskötersan i morgon så dem får ta stickprover.

Får se om jag pallar jobba i morgon!

1 kommentar:

  1. Står bara kavaj som klädsel på inbjudan så jag har inte en aning vad som räknas för tjejerna men antar att det är klänning.

    Urinvägsinfektion är inte kul. Hoppas att du blir frisk snart.
    kram

    SvaraRadera